<body>
Coretan Seorang (Aku)

TUAN BANGLO

Thanks for visiting. Leave your comment(s) if u want to


Suka pakai seluar 3 suku.






get this widget here
the ones

TAGBOARD

Coretan Suara
Thursday, February 17, 2011
Kisah Benar : Bila aku lemas dan sesat.
Hari selasa yg lepas ialah Maulidur Rasul. Ye aku tau korang tahu. Patutnye aku pergi berarak kan. tidak. Hari selasa tu aku pergi ke Pulau Chekas(tempat perkhemahan). Popular jugak tempat ni. Hari tu aku ada nampak orang putih mandi kat sini. Biasa la tu, orang melayu memang ramai yang putih. So the plan is, berkumpul dekat rumah Akmal pada pukul 10 pagi. Tapi kami bertolak pukul 11. Nama pun janji melayu. Nak pergi sana takde lah lama sangat. ada la dalam 47minit 60saat. Tapi disebabkan takde lesen kereta, kami beramai-ramai naik motor saja~


semua sedang khusyuk memandu.

Pemandu berhemah!

Bukak la mata wei.


Sampai je kat situ, terus terjun ke dalam air yang sejuk tu. Kawan2 aku macam tak pernah jumpa air. Aku pun terpaksa la ikut sama dengan kesakaian mereka. Time tengah syok mandi tu, aku pergi la ke tengah sikit. dan2 pulak air tu deras, aku pun lemas. Errr...xde la deras sangat. Errr...aku pun xde la lemas sangat. Sekadar terkapai2 je. Boleh pulak kawan2 aku gelak sebelum tolong aku. Siot sungguh. Dah la ada awek2 yang cun berdekatan. Aku tak ingat sama ada mereka gelak atau tak..Tapi mereka tak mintak nombor telefon aku pun.



antara rakan2 aku yang jarang jumpa air...



Lepas puas melepaskan ghairah mandi-manda, kami pun balik. Masa time waktu balik tu, aku sibuk ambik gambar sekeliling; sampai tak sedar kawan2 aku dah pecut. Aku malas la nak ikut sekali sebab merempit itu salah(alasan empunya motor tak laju). Aku ingat takde hal la kan, sebab aku pernah lalu jalan ni sebelum ni.


Tup tap, aku sesat.



Kawan aku yang hepi tak tentu pasal.


Terpaksa la aku tanya orang sekeliling. Tapi aku tak sesat lama la. Perasaan geram dan lapar mula menyelubungi diri aku. Aku baru sedar yang Raub ni besar jugak rupanya. Lepas sampai kat bandar, aku jumpa balik dengan kawan2 aku dekat kedai makan. Aku cerita la kisah aku sesat dekat raub. Dan mereka gelak......

Ya, aku memang ada bakat buat lawak bodoh.



*moral of the story : jangan berenang kalau takut lemas....aku takpe.


Labels:


5 Comments