<body>
Coretan Seorang (Aku)

TUAN BANGLO

Thanks for visiting. Leave your comment(s) if u want to


Suka pakai seluar 3 suku.






get this widget here
the ones

TAGBOARD

Coretan Suara
Friday, February 4, 2011
Bila Aku Offline.
Bagi korang yang add aku kt fb, mesti pelik sebab tak nampak aku on9 smalam kan. mesti rindu kat aku kan. Sori la. semalam ada majlis tahlil untuk arwah kakak aku, Azida. sedekahkan al-fatihah untuk dia kalau sudi ek. Pas siap majlis tahlil tu, abang sedara aku(Suan) ajak pergi main futsal. Tak habis2 futsal. naik bosan dah aku. Tapi kali ni dia ajak pergi main kat futsal bentong. tak pernah lagi aku main kat sana. So what the heck, aku pun join la dia. Suan ni baru je beli honda civic 2nd hand, type-R katanya. Aku ni bukan la tahu sangat pasal kereta ni. Ok, aku tak tahu langsung pasal kereta. Aku tak pernah drive kereta pun seumur hidup aku. Tapi memang kemas la kereta dia. Selalunya dari raub ke bentong 30 minit. Tapi naik civic dia, 5 minit je dah sampai bentong.


Ok aku tipu.


dalam 15 minit baru sampai bentong(baru masuk akal, kan?). Sampai je kat futsal sana, aku tersenyum;terkesima sementara. Wah, ayat aku. Futsal kat bentong memang best la aku cakap. Turf dia sedap(aku tak jilat, sekadar metafora), ada kipas(tiada kena-mengena) dan orang2 yang main hebat belaka. Dalam pukul 11.30 pm, dengan berbekalkan kasut rejam warna hitam, aku menapakkan kaki aku di atas padang futsal bentong buat sulung kalinya! Aku membelok ke kiri, ke kanan; mem-passing-kan bola dengan begitu cantik sekali! selepas 30 minit, the scoreline is :




team aku 3-8 team orang aku tak kenal



Yup. team aku kena titik. Kan aku dah cakap. Aku suka futsal. Futsal tak suka aku. Baru 30 minit main, team aku down gila. But we keep on playing. Aku hampir jaringkan gol, hampir. Tapi takde rezeki. dan akhirnya....scoreline pun aku dah tak kira. sedar tak sedar, dah pukul 1 pagi. So, kitorang pun berangkat la. Pergi mengetea dulu. Bayangkan betapa kekoknya aku melepak dengan orang2 yang aku tak kenal. Sengsara tahu tak. Tapi nasib baik diorang semua sporting. Dalam pukul 3, kitorang pun balik la. Penat weh. Masa perjalanan balik tu, boleh pulak Suan ni tekan minyak sampai habis. Nak trcabut nyawa aku rasanya.


Kereta Suan lebih kurang macam ni la. But way cooler.

Apapun, semalam memang best la! Thanks Suan. :D

Labels:


22 Comments